عدم دریافت پیامک قبوض

یکی از مشکلاتی که کاربران با اپلیکیشن‌های پرداخت قبض مواجه هستند این است که بعد از مدتی تمایل به دریافت قبض به صورت پیامکی را ندارند. ما سعی کردیم در این پست به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم.

به عنوان مثال شما قبض برق استان سمنان را به صورت پیامکی فعال کرده‌اید و آن را دریافت می‌کنید و به هر دلیلی الان نیاز به دریافت قبض به صورت پیامکی را احساس نمی‌کنید. حال باید از طریق منو کشویی وارد قسمت غیرفعالسازی پیامک شوید و با انتخاب قبض برق، سپس استان سمنان و بعد از آن با وارد کردن شناسه قبض مذکور نسبت به غیرفعالسازی آن اقدام نمایید. در این حالت درخواست غیرفعالسازی از طریق سبزپرداز به سمت شرکت مورد نظر ارسال خواهد شد و از آن پس قبض مورد نظر شما به صورت پیامکی ارسال نخواهد شد.

نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که درخواست غیرفعالسازی به شرکت آب، برق، گاز یا تلفن استان مربوطه ارسال خواهد شد. اما اگر آن شرکت اقدامی برای غیر فعالسازی انجام ندهد، مسئولیت آن به عهده همان شرکت خدماتی خواهد بود. زیرا بستر این اقدام در دسترس آنها می‌باشد. شما می‌توانید در صورتی که قبض پیامکی شما غیر فعال نشد، ادامه کار را با همان شرکت پیگیری نمایید.

اما در صورتی که شما می‌خواهید پیامک یک قبض را غیرفعال نمائید اما در لیست غیرفعالسازی سبزپرداز موجود نیست. در این حالت می‌توانید از منوی کشویی وارد عدم دریافت پیامک شوید و شناسه قبض مورد نظر را وارد کنید و با ثبت آن از خواندن پیامک توسط سبزپرداز جلوگیری نمایید. در این حالت پیامک قبض همچنان برای شما ارسال می‌شود ولی در لیست قبوض سبزپرداز به صورت خودکار افزوده نشده و به عنوان قبوض شما در نظر گرفته نمی‌شود.