ساختمان خود را هوشمند بسازید

اولین خانه‌هایی که به دست بشر ساخته شدند تنها شامل یک سقف و متشکل از سنگ‌، چوب، پوست حیوانات و دیگر مصالح طبیعی بودند. آن‌ها به هیچ عنوان شباهتی به آسمان‌خراش‌هایی که از جنس شیشه و فولاد هستند و ساختمان هوشمند امروزی نداشتند. این ساختارهای جدید با هدف ایجاد آرامش و راحتی برای افرادی که در آن‌ها ساکن هستند به وجود آمده‌اند.
سازه‌های امروزی ترکیبی از ساختارها، سیستم‌ها و فناوری هستند. با گذشت زمان، تمامی اجزای به کار رفته در ساختمان‌ها ارتقاء یافته و دستخوش تغییرات شده است. این امکانات به صاحبان خانه‌ها این امکان را داده است که سیستم تصفیه هوا، تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش، سیستم‌ امنیتی و حتی نحوۀ روشنایی ساختمان را انتخاب کنند.

صاحبان خانه‌ها در حال حاضر به آن‌ طرف از دیوار خانه‌های خود می‌اندیشند و تنها به ایجاد امکانات در درون آن متمرکز نشده‌اند. آن‌ها به تاثیر خانۀ خود روی شبکه برق‌رسانی، سازمان‌های دیگر، محیط زیست و بسیاری موارد دیگر توجه دارند. برای برآورده کردن این نیازها، ایجاد امکانات آسایش در یک خانه، اعم از روشنایی و امنیت تنها دغدغۀ مالک خانه نیست.
خانه‌های آینده باید بخش‌های مختلف را به صورت مجتمع و پویا و به طور کاملا کاربردی در کنار یکدیگر قرار دهند. این دیدگاه در یک خانه می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها، حمایت از یک شبکه برق‌رسانی قدرتمند و کاهش تاثیرات محیط بر روی محل زندگی افراد شود.

خانه های هوشمند چگونه عمل می‌کنند

در سطوح بسیار بالاتر، خانه‌های هوشمند خدمات مفید بسیار زیادی را به ساکنین خود ارائه می‌دهند که (برای مثال، سیستم روشنایی، سیستم گرمایش و سرمایش، ایجاد تهویه مطبوع، امنیت فیزیکی، بهداشت و بسیاری موارد دیگر) با کمترین هزینه و کوچکترین تاثیر مخرب بر روی محیط زیست و سبک زندگی افراد ساکن در آن خانه، فراهم شده‌ است. رسیدن به این دیدگاه نیازمند اعمال هوشمندی، از ابتدای کار در فاز طراحی تا انتهای آن که مرحله تحویل خانه است خواهد بود.

خانه‌های هوشمند از فناوری اطلاعات، در حین اجرا، برای ایجاد ارتباط مابین سیستم‌های عملکردی مختلف بهره می‌برند که به صورت کاملا مستقل عمل می‌کنند. این سیستم‌ها می‌توانند برای ارتقاء عملکرد کلی سیستم، اطلاعات دریافتی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. خانه‌های هوشمند پدیده‌هایی ماورای امکانات موجود در درون ساختمان هستند.
آن‌ها با شبکه قدرت، عملگرها و ساکنین ساختمان در ارتباط هستند تا آن‌ها را با سطوح جدیدی از میدان دید و اطلاعات کاربردی آشنا کنند. با استفاده از فناوری، این خانه‌های هوشمند به ساختار عملکردی موجود متصل می‌شود.